Luni, 24 februarie a avut loc primul eveniment Ilfov Business Hub dedicat antreprenorilor și investitorilor din regiune – ”Afacerea mea, încotro? Modalități de dezvoltare a afacerii”. Conferința a marcat încheierea primului program de pre-incubare din cadrul Ilfov Business Hub, program absolvit de 50 de antreprenori care și-au modelat ideea de afaceri în cadrul incubatorului nostru.

 

 

Evenimentul a  fost o bună oportunitate de a-i cunoaște mai bine pe creatorii proiectului Ilfov Business Hub, respectiv Consiliul Județean Ilfov, în calitate de fondator și Loop Operations, administratorul Hub-ului, dar și de a avea o discuție deschisă și aplicată despre campanii de succes de crowdfunding, despre dezvoltarea unui produs inovativ și despre ce presupune un pitch câștigător, vom afla cum se dezvoltă o aplicație pe piața globală, dar și cum pregătim o companie pentru exit.

”Programul de pre-incubare reflectă așteptările pe care le-am avut de la acest proiect. În această viziune avută acum 3-4 ani am stabilit niște obiective care până în prezent au fost atinse. Avem un număr de idei pregătite pentru incubare – cele 50 de persoane care par entuziasmate și dornice să continue programul, ceea ce este mai mult decât un obiectiv pe hârtie. Plecând de la ideea că „fiecare soldat are în raniță bastonul de mareșal”, fiecare trebuie să aibă încredere în forțele proprii, să se pregătească cât mai bine posibil, să dea tot ce are mai bun, noi suntem aici să îi ajutăm cu orice este nevoie pentru a-și pregăti fiecare planul de afaceri și să ne vedem cu toții la ziua pitch-ului când cel mai bun să câștige.” – Remus Trandafir, Consiliul Județean Ilfov.

”Mă bucur că am reușit o preselecție bună, am reușit să selectăm 50 de persoane relevante. Cea mai mare parte dintre ideile prezentate par să aibă aproape toate ingredientele necesare pentru a fi candidați valabili pentru incubatorul Ilfov Business Hub. Pe toată durata programului de pre-incubare s-a lucrat foarte intens. Din ianuarie până acum au avut loc 9 workshop-uri de câte 4 ore, în care cei 50 de participanți chiar au muncit foarte mult. Urmează pitch-ul, unde, mai important decât ideea sau acuratețea planului este concordanța între ceea ce omul spune și ceea ce el transmite. Dacă antreprenorul care își susține pitch-ul este autentic în discursul său, dacă este cu adevărat convins de afacerea pe care vrea să o pună pe picioare și că va da 100% din energia lui în acea afacere, investitorii pot trece peste multe alte lipsuri ale prezentării. Caracterul, determinarea și forța interioară nu pot fi înlocuite de nimic.” – Rodica Lupu, CEO Loop Operations, manager Ilfov Business Hub.

Cu exemple concrete și cu recomandări testate s-au alăturat discuției Daniel Văduva, creatorul boxei Sound Hero, care a strâns peste 7 milioane de dolari în campanii de crowdfunding , Vlad Măcelaru, designerul ochelarilor Clark care folosesc realitatea augmentată, Claudiu Petria, co-fondator Questo, aplicația care revoluționează turismul și care a primit premiul la ONU pentru cea mai disruptivă aplicație, Dan Crivăț fondator Trade X, o companie specializată pe consultanța în transfer de de afaceri.