Incubatorul

Ilfov Business Hub

De ce IBH?

Misiunea unui incubator este să creeze punți de legătură între mai mulți factori - talent, tehnologie și cunoștințe - pentru antrenarea comportamentelor antreprenoriale, accelerarea lansărilor pe piață, accesul la tehnologie și dezvoltarea de noi companii.

Ilfov Business Hub a luat naștere din dorința de a le crea tinerilor un spațiu prietenos în care ideile lor inovative să înflorească ghidate de specialiști și sprijinite din punct de vedere logistic.

IBH nu e doar o gazdă prietenoasă, ci un partener de drum pentru cel puțin 3 ani din viața unei afaceri.

Mai exact:

Antreprenorii vor avea acces gratuit la spații de lucru flexibile, echipamente și servicii administrative folosite în comun de firmele incubate, dar și formare și consiliere pentru tinerii antreprenori, servicii de contabilitate, marketing, consultanță pentru finanțări și alte servicii generalizate, toate cu titlu gratuit timp de 3 ani.

Spațiu

Există 3 spații pe care tinerii antreprenori le pot utiliza gratuit, având acces la facilități în funcțiile de necesități.

  • Un spațiu în zona centrală a Bucureștiului, cu birouri pentru echipele afacerilor incubate, spațiu open colaborativ și sală de workshop-uri/mini conferințe.
  • Un spațiu în Otopeni pentru întâlniri
  • Laboratoare și săli de workshop în cadrul Măgurele Science Park.

Formare

Ideile tale vor intra inițial într-un program de pre-incubare și mentorat la finalul căruia ele se vor transforma într-un plan clar de afaceri. Ulterior, în faza propriu-zisă de incubare, în care vor fi selectate 16 idei, acestea vor fi dezvoltate în afaceri închegate, cu potențial de a fi în cadrul Măgurele Science Park.

Astfel că, formarea este un program în două etape:

  • Preincubare – faza de pregătire a afacerilor, pe o perioadă de 6 luni, conține instrumentele necesare pentru business design și business modeling permițând finalizarea etapei cu un plan clar de afaceri
  • Incubare – faza de dezvoltare a afacerilor, pe o perioadă de 3 ani, se realizează pentru un număr de 16 afaceri atent selectate în urma programului de preincubare pe criterii legate de domeniul de activitate, locația afacerii (în județul Ilfov), capabilitățile antreprenorului, performanța din programul de preincubare și relevanța pentru a fi dezvoltate ulterior finalizării programului de incubare în cadrul Măgurele Science Park.

Consiliere

pe lângă programul de formare, antreprenorii vor primi pe perioada celor trei ani servicii de suport precum asistență în operaționalizarea afacerii, dezvoltare de produs, construcția echipei, obținerea de capital și accesul la alte servicii profesionale specializate.

Cui se adresează?

Selecția afacerilor va ține cont de domeniul de activitate, de scalabilitatea afacerii dar și de caracteristicile antreprenorului, care îl vor susține ca potențial antreprenor de succes.

Selectăm oameni înaintea ideilor.

Urmărim selectarea de afaceri scalabile.

De ce antreprenorii aleg IBH?

Antreprenorii aleg IBH din mai multe motive.

  • acces rapid la ultimele descoperiri din cercetare
  • instrumente și infrastructura necesară pentru dezvoltarea afacerilor 
  • ședințe de consultanță, mentorat sau coaching pe teme relevante afacerilor lor 
  • spațiu pus la dispoziție gratuit și care facilitează networking-ul targetat

Detalii program

Află care sunt etapele programului și calendarul de
desfășurare pentru fiecare etapă în parte.

01. Preincubarea

Primul pas după înscrierea în programul de preincubare este înregistrarea în platforma online. Aceasta va facilita comunicarea cu mentorii și membrii comunității și va furniza structura pentru planul de afaceri.

Preincubarea se va desfășura între Octombrie 2019 – Mai 2020, perioadă în care veți participa la:

  • Sesiuni de ideație pentru: conturarea ideii, singur vs. parteneriat
  • Workshop-uri pentru: înțelegerea clienților și pieței, avantajul competitiv, baza legală pentru business și producție, cash flow, planul operational, testarea ideii de afacere, etc.
  • Lucru individual pe teme stabilite în cadrul workshop-urilor
  • Sesiuni de mentorat și coaching pe teme aplicate fiecărei afaceri
  • Încă din etapa de preincubare, antreprenorii vor fi formați în metode precum design thinking, lean startup, agile

Workshop-urile disponibile în această etapă se concentrează pe conturarea ideii și a planului de afaceri, dar și pe modalitățile de prezentare a acestuia potențialilor finanțatori. Astfel antreprenorii vor participa la:

  • Workshop 1 Idea generation
  • Workshop 2 Business Model Canvas
  • Workshop 3 Marketing
  • Workshop 4 Strategia de marketing
  • Workshop 5 Vânzări
  • Workshop 6 Operaționalizarea afacerii
  • Workshop 7 Financiar
  • Workshop 8 Digitalizare
  • Workshop 9 Dezvoltarea afacerii 
  • Workshop de public speaking și pitch training

Sesiuni de consiliere și mentorat One 2 One

02. Concurs

Participanții pot înscrie în progamul de preincubare o propunere de plan de afaceri în platforma online care se va deschide pe 15 Februarie 2020. Ideea de afacere este conturată și poate trece în următoarea etapă.

Procedura de înscrierea se va încheia pe 15 Martie 2020, urmând ca pe 15 Aprilie 2020 să fie afișată lista câștigătorilor din platforma online.

Desemnarea celor 16 afaceri care vor merge mai departe în faza de incubare va avea loc în urma unui pitch susținut în fața unui juriu format din antreprenori și business angels la finalul lunii Aprilie 2020.

03. Incubarea

Afacerile declarate câștigătoare vor intra în faza de incubare. În aceasta etapă se va stabili un program de incubare individualizat pentru fiecare afacere în parte, în baza evaluării ideilor și nivelului de pregătire al antrepreorilor.

Programul de incubare include următoarele etape:

  1. Operaționalizarea afacerii
  2. Product / service design
  3. Marketing-ul afacerii
  4. Aspecte legale și financiare: autorizații de funcționare, contracte, instrumente de management financiar
  5. Automatizarea proceselor
  6. Vânzări și parteneriate strategice
  7. Program de scalare
  8. Program de internaționalizare
  9. Atragere de investiții

Sesiunile vor aborda teme precum:

Product / service design

  • Training de product development
  • Sesiuni de brainstorming pentru testarea conceptului
  • Sesiuni de consultanță cu specialiști conform nevoilor
  • Crearea prototipului (după caz)
  • Testarea produsului / serviciului prin focus grupuri (în comunitate și in alte medii)

Setup marketing

  • Strategii de marketing
  • Dezvoltare produse de marketing
  • Dezvoltare flow-uri de marketing

Derularea programului de stimulare a vânzărilor și parteneriatelor strategice

  • Promovarea produselor
  • Generarea de lead-uri

Dezvoltarea afacerii

  • Evaluarea afacerii
  • Pivotare
  • Inovare
  • Adaptabilitate
  • Exit
  • Transfer de afacere

Intrare și stabilizare pe piață

  • Campanie de promovare a mărcii

În această etapă, antreprenorii vor beneficia de:

  • Consultanță personalizată
  • Workshop-uri tematice
  • Conferințe tematice
  • Sesiuni de finanțare
  • Găzduire gratuită în spațiile incubatorului

Vor continua sesiunile One 2 One cu mentorii incubatorului dar și workshop-urile de public speaking și pitch training

IBH activează antreprenoriatul inovativ.

IBH conectează cercetarea cu industria.

IBH în media

Apariții în presă

Titlu

Descriere